marți, 15 septembrie 2009

Papusa vietii mele

Nu prea imi aduc aminte ce am facut cand eram mica..stiu doar ca am rupt capul tuturor papusilor mele, am stricat masinute ...nu stiu de ce mi-au luat masinute ca nu am fost interesata de ele de pe vremea aceea. Ideea e ca atunci cand am realizat ca, eu nu mai am jucarii..pe la vreo 5-6 ani..mi s-a spus:"Ai avut un sac plin cu jucarii, pe care le-ai stricat..asa ca nu-ti mai luam nicio papusa.."...Aoleu!!! Si eu ce fac acum..cu ce ma mai joc? ..Hmmm? Adica stiti, eu am o varsta onorabila de, de 6 ani si..mi-as dori sa ma joc cu cevaa...

Noroc ca m-au mai trimis pe la bunici, unde una dintre papusi scapase doar cu niste mazgaleli pe fata:). Era o papusa cu parul negru si ochii albastri. Si norocul meu a fost ca viitoarea mea matusa era croitoreasa. Ce bucurie mai mare poate sa aiba o fetita, decat resturile de material de la doamnele din sat, care veneau la matusa mea sa-si faca rochii de nunta? Dar cand m-am apucat si eu de scoala, toate fetitele vorbeau de papusi ..si eu..eu..ce fac acum? Bineinteles ca am avut si o pedeapsa pentru ai mei: trebuia sa-mi citeasca povesti nemuritoare in fiecare seara, sa se joace cu mine "Nu te supara, frate!", sa vorbeasca cu mine tot mereu..ca doar ce sa fac, daca nu am O PAPUSA cu care sa ma joc? Imaginati-va ca a fost destul de chinuitor pentru ei, sa-i bata un copil la cap, mai tot mereu. Eu zic ca asta se numeste lucru manual.

Ei, oricum vedeam papusi in orice: papiote de ata? Perfeeect..papusile preferate! Papiota rosie eram eu, adica je! Papiota neagra era baiatul rau, iar cea verde era baiatul bun..poate de aceea am ales acum un prieten cu ochii verzi..hmmm, dubios. Ei asta e!!!

Ideea e ca in clasa a II-a citeam povesti nemuritoare si pe "toalet"! Mama, spre nefericirea mea, avea doar vreo doua esarfe de matase pe care le-am casapit..Norocul ei ca nu avea mai multe..Mi-am facut si eu din ele niste vestute (se ia esarfa, se fac doua gauri ..si gata vestuta!).

Ai mei s-au gandit ca, de Mos Gerila, sa-mi ia cartea "Punguta cu doi bani!"..Oameni buni, eu, stiti, v-am zis.."O papusa cu parul lung, imi doresc!"..intr-adevar si cocosul are pene..dar la ce ma ajuta pe mine? "Va roooog!!! O papusa!!!.."

Stiti cand mi-au luat o papusa? La 12 ani..mi-aduc aminte si acum, ca m-au pus sa dorm de ziua mea, la pranz..Ce oameni, domne! Si m-am trezit in brate cu o papusa blonda cu suvite argintii si ochii ..habar nu am..Ei in fine, trecand peste, m-am uitat la papusa..si mi-am zis..Prea tarziu! Eu nu ma mai joc cu papusile!!!

Concluzie: Toate la timpul lor, va rog!!! Cine are urechi de auzit, sa auda si cine are ochi de vazut, sa vada! Pana nu e prea tarziu!!!!

Un comentariu:

Catalin spunea...

Misto concluzia, foarte tare. :D